zaterdag 26 december 2009

Het was me het weekje wel …………

Buiten dat er een achterstallige strijk weggewerkt moest worden, was mijn politieke agenda super vol de afgelopen week. De maandag besteedt aan de fraktie, de dinsdag stond in het teken van Presidium en Commissie Bestuur en Middelen. In het presidium zijn een aantal afspraken gemaakt over de gezamelijke campagne van de alkmaarse poltiek, om 3 maart veel alkmaarders naar de stembus te krijgen. Om aan te geven dat je 1 maal per 4 jaar je stem kunt laten horen, een gemeenteraad zit er voor 4 jaar! Dus buiten de D66 campagne ook gezamenlijk, een goed plan! Op woensdagavond was ik met alle andere parijen in de Vest. Daar spraken wij over het Kieskompas, welke rond de verkiezingen gepresenteerd gaat worden. Een aantal leden van de fraktie hadden deze avond de D66 landelijke training ter voorbereiding op een eventueel raadslidmaatschap. Ja, D66 gaat goed voorbereid de verkiezingen in! De donderdag stond in het teken van de 3e commissievergadering SOB, met op de agenda Jaagdpad en de open inschrijving IJkgebouw/Victoriepark. Voor wat betreft Jaagdpad heb ik, ja ik geef toe met veel interupties en een korte schorsing, kunnen bereiken dat de oever gewoon groen wordt. Alle leden van de commissie waren het met D66 eens. (VVD moest nog wel even sms’en met de fraktievoorzitter). Op deze manier kan het college dit punt wijzigen in de plannen en voorkomt het weer een amendement in de gemeenteraad. Maar eerlijk is eerlijk, ook Groen Links was al eerder groot voorstander van de groene kade.

Het IJkgebouw, de open inschrijving. De advertentie voor de inschrijving wordt volgende week geplaatst. Ik ben erg benieuwd welke plannen er ingeschreven worden, buiten het Theehuis, wat ook een prima plan is.

Vrijdag was een bijna “politiekloze”dag, maar dan zijn er andere zaken genoeg.

Vandaag, zaterdag de verjaardag van Sinterklaas! Niet dat ik verwacht dat de Goedheiligman dit jaar bij de Konijntjes langs komt, hier thuis maken we er een gezellige avond van.

En volgende week? Vrijdag 11 december de ledenvergadering waar het verkiezingsprogramma vastgesteld gaat worden, ook altijd weer spannend.