maandag 18 januari 2010

Start nieuwe bestemming Ambachtsschool Bergerweg

Veel genodigden, waaronder aankomende gebruikers, buurtbewoners, bouwers en vertegenwoordigers van de gemeentepolitiek waren aanwezig in de grote maar nog oude inkomsthal. Mooie woorden werden gesproken. Hans Meijer meldde nog terloops op dat er nog ruimte in het pand over is om te verhuren. De ruimtes ervoer ik als enorm groot, open en nodigt erg uit om creatief te zijn.

D.m.v een hap compost vanuit een vrachtwagen die werd gedeponeerd op de bouwlocatie maakte Hans Meijer een start met de verwezenlijking van een groots project, waar, vanuit een karakteristiek pand een prachtig monument weer in oude luister wordt hersteld. In het pand komen kantoren en activiteitencentrum voor organisaties, bedrijven en personen die werken op het gebied van kunst en erfgoed Noord- Holland en het Regionaal archief (een samenwerking van zestien Noord-Hollandse gemeenten).

Alle publieksfuncties worden geconcentreerd rond de hoofdingang met de mogelijkheid van een grand café aan de rechterzijde.

Als D66 er ben ik zeer trots op ons idee om starters woningen te realiseren bij dit project. De sfeer was erg positief. Ik kreeg de indruk dat alle partijen er erg veel zin in hebben en uitkijken naar het eindresultaat.
Het centrum voor kunst en erfgoed met daarbij starterswoningen wordt architectonisch monumentaal en cultureel een aanwinst in de regio Alkmaar.

Groet,
Dirk Lute