maandag 18 januari 2010

WAT ANDEREN VAN JE ZEGGEN…………………….

Vorige week kwam het KOOK in-zicht, een halfjaarlijkse uitgave van Stichting KOOK Alkmaar bij de fraktie binnen.
KOOK verkoopt tweede hands goederen waarvan de netto opbrengst bestemd is voor ontwikkelingsprojecten in de Derde Wereld.

Met goede berichten. Het bestuur is er in geslaagd om op zeer goede voorwaarden een pand te krijgen, waarin zij ruimschoots hun activiteiten kunnen ontwikkelen en er zelfs plaats voor groei is!

Mijn fraktie heeft al eerder aan de stichting laten weten, ten tijde van de verhuizing de handen uit de mouwen te steken, want alle hulp kan men gebruiken.

In het voorwoord  van KOOK in-zicht zegt de voorzitter van KOOK iets over D66 Alkmaar, ik citeer: "verder was er in de gemeenteraad een zeer vasthoudend persoon, die de bewindslieden bij iedere gelegenheid vragen stelde over de huisvesting van KOOK. Ik bedoel natuurlijk Mw.Konijn van D66. We zijn deze kleine fraktie dankbaar."
Einde citaat.

Het is waar, als D66 hebben wij ons steeds ingezet om de stichting KOOK te behouden, een ander pand te zoeken.

De langste tijd in het Victoriepark zit erop, in 2010 zal de stichting aan de Zijperstraat een pand betrekken.

Een warm hart voor KOOK, dat heeft D66 Alkmaar, maar het zijn de vrijwilligers van KOOK die alles mogelijk maken.

Ik wil u een aantal door KOOK gesteunde projecten noemen;

– waterpomp en sanitaire voorzieningen voor school in Tsjaad
– watertoevoer voor viskwekerijen, Jayapura, Indonesië
– inrichting van een nieuw te bouwen opvanghuis, Cusco, Peru
– aanschaf tweedehands kleine vrachtwagen, Brazilië
– inrichting opleidingscentrum voor vrouwen in Gambia
– bewustwordingsprojecten voor vrouwen en meisjes in Malawi
– uitbreiding van dagopvang gehandicapte kinderen in Sri Lanka
– waterfilters voor zuiver drinkwater voor 225 gezinnen

Uiteraard kan een ieder het werk van de stichting steunen, dus toch maar even het banknummer:
43.10.45.550 ten name van KOOK Alkmaar.

Elly Konijn

D66 Alkmaar