dinsdag 9 februari 2010

Valentijnstaart D66 Alkmaar voor het Familiehuis MCA

Op dinsdag 23 februari 2010, reikt D66 Alkmaar voor de zevende keer de D66 valentijnstaart uit. Dit jaar gaat de taart naar het Familiehuis MCA.
Het Familiehuis MCA bestaat sinds 12 januari 1995, dit jaar 15 jaar! Het Familiehuis MCA heeft als doelstelling om- zonder winstoogmerk- onderdak te verlenen aan partners, familieleden en vrienden van patiënten die opgenomen zijn in het medisch Centrum Alkmaar of een andere zorginstelling. Het Familiehuis staat voor iedereen open, ongeacht de woonplaats. In het Familiehuis kan overnacht worden in comfortabele 2-persoonskamers, maar men kan er ook alleen overdag terecht. Het Familiehuis functioneert als een zelfstandige instelling, zonder enige vorm van subsidie. De inzet van een groot aantal vrijwilligers en financiële bijdrage van bedrijfsvrienden, sponsoren en donateurs maken het mogelijk dat het huis haar belangrijke taak kan vervullen en de verblijfskosten laag kunnen worden gehouden. Mede dankzij deze grote groep van enthousiaste vrijwilligers kan het Familiehuis haar belangrijke taak vervullen. Of het nu gaat om het schoonmaken van het huis, het bijhouden van de tuin, het werven van sponsors of het bieden van een luisterend oor voor de gasten. Ruim 45 mensen zetten zich vrijwillig in voor het Familiehuis.
D66 Alkmaar draagt het Familiehuis een warm hart toe. Nu het MCA de plannen heeft of om uit te breiden of om te verhuizen naar een andere locatie, breekt er voor het Familiehuis een onzekere tijd aan. D66 Alkmaar is van mening dat het Familiehuis altijd op loopafstand moet blijven van het MCA.
Op dinsdag 23 februari 2010 om 10.15 uur wordt de Valentijnstaart uitgereikt, in het Familiehuis MCA door Elly Konijn (lijsttrekker D66) en Nico Alsemgeest (huidig D66 wethouder).