zondag 21 februari 2010

Bibliotheek op zondag open?

(Newsitem van 21-10-2010) Voor D66 is onderwijs niet beperkt tot scholen. Mensen leren een leven lang. Op school, maar ook op werk, in hun buurt en van elkaar. Laagdrempelige voorzieningen zoals bibliotheken spelen hierin een cruciale rol.

Bibliotheken zijn betaalbaar en bereikbaar voor iedereen. Helaas is in 80% van de gemeenten de bibliotheek op zondag gesloten. Een dag die bij uitstek geschikt is voor verdieping. D66 wil dat veel meer bibliotheken op zondag hun deuren openen. Als winkels op zondag open kunnen, dan toch zeker ook de bibliotheek!

Helaas is in onze gemeente de bibliotheek gesloten. Graag zouden we u via deze weg willen vragen om de openingstijden van onze bibliotheek te herzien. Zo kan iedereen ook op zondag boeken en schrijvers ontdekken. Onbekende kranten lezen. Kennis vinden in databanken en op het internet. Zou u op zondag niet ook het genot van speuren naar boeken willen hebben? Tussen de geur van boeken.