donderdag 16 februari 2012

D66 diep onder de indruk van Klas op Wielen

Eerder werd al bekendgemaakt dat de traditionele Valentijnstaart dit jaar gaat naar stichting Klas op Wielen. Gisteren, Valentijnsdag 2012, ging een delegatie van de fractie van D66 Alkmaar op bezoek bij de stichting om de taart te overhandigen.

“Ik ben diep onder de indruk van Klas op Wielen.” zegt fractievoorzitter Elly Konijn. “Het is prachtig om te zien dat kinderen die eigenlijk buiten de leerplichtwet vallen hier toch basisonderwijs kunnen krijgen. Ik heb erg veel bewondering voor de school die haar werk kan doen dankzij de inzet van diverse vrijwilligers.”

Klas op Wielen biedt kinderen met ernstig meervoudige handicaps ondersteuning in de directe nabijheid van kinderen zonder handicap, namelijk bij de St. Matthiasschool in Oud Overdie. “Deze school biedt nu onderwijs aan voor kinderen tot 12 jaar. D66 wil graag kijken wat de mogelijkheden zijn van een dergelijke (middelbare) school voor kinderen die ouder zijn dan 12.” aldus Elly Konijn.

D66 Alkmaar reikt elk jaar een Valentijnstaart uit aan een groep vrijwilligers als dank en blijk van waardering voor hun inspanningen en geweldige werk. Eerder ging de taart onder andere naar Stichting Kook, Gilde en het MCA Familiehuis.

Wilt u meer informatie over Klas op Wielen, klik dan hier om naar hun website te gaan.