donderdag 29 maart 2018

Afscheid raadsleden René de Boer, Piet Koster

Tijdens de vergadering van 28 maart is er officieel afscheid genomen van onze D66 raadsleden René de Boer en Piet Koster.

René is in 2010 in de raad gekomen en heeft zich vooral laten zien als enthousiast voorvechter om coalitie en oppositie te verbinden. Daarnaast had cultuur zijn grote belangstelling. Hij heeft zich onder andere ingezet voor het cultuurblok in Overstad; het filmhuis en het Poppodium. Alkmaar zal daar vele jaren plezier van hebben.

Piet, sinds januari 2015 in de raad heeft zich steeds vastgebeten in het sociale domein. Zijn hart ligt bij het onderwijs, de jeugdzorg en de participatiewet. Door zijn inzet is de monitor WMO een stuk verbeterd en kan de raad haar controle taak hierdoor beter uitvoeren.

Beiden hebben de politiek in hun aderen, ze zullen het missen, wij zullen hen missen. René en Piet dank voor al jullie inzet voor de gemeente Alkmaar en voor D66 Alkmaar in het bijzonder. Het ga jullie goed.