donderdag 16 augustus 2018

Werkbezoek Sophie in ’t Veld

Sophie in ’t Veld (fractievoorzitter van D66 in het Europees Parlement) op werkbezoek in Alkmaar

Komende maandag 20 augustus zal Sophie in ’t Veld Alkmaar bezoeken. Het is een werkbezoek in het kader van de oriëntatie die plaatsvindt in de voorbereidingen op herverkiezing bij D66 als fractievoorzitter van de Europese fractie en de aanstaande verkiezingen voor het Europees Parlement op 23 mei in 2019.
Sophie zal samen met fractieleden van de Alkmaarse D66 de tijdelijke opvang voor asielzoekers aan de Robonsbosweg bezoeken en op de Boekelermeer het energiebedrijf SCW-systems.

Vluchtelingebeleid is een echt Europees onderwerp en zij zal worden ingelicht hoe in de Nederlandse praktijk de tijdelijke opvang door het COA in Alkmaar is gecreëerd, verlopen en nu weer wordt afgebouwd.

Duurzame energievoorziening is onderwerp dat dicht tegen D66 aanleunt. Zowel Europees als lokaal. D66 levert immers in Alkmaar de wethouder energievoorziening Elly Konijn. SCW-systems is op zeer innovatieve wijze bezig met opwekking van duurzame energie. Via geavanceerde vergassingsprocessen wordt zogenaamd groen gas en waterstof geproduceerd.