woensdag 3 oktober 2018

Blog Peter van Diepen

D66 september 2018

Afgelopen periode vakantie gevierd. Kroatië is door mij bezocht. Een heerlijke vakantie en het is interessant om te zien hoe zo’n land in pakweg 20 jaar tijd, na een oorlog, de aansluiting heeft gevonden met de rest van de Europese landen. Goede wegen, supermarkten die kunnen wedijveren met de onze, internet dat op campings zelfs een beter niveau heeft dan die in Nederland, meertalige verkeersinformatie zodat de toerist het ook verstaat.

Dat zijn stappen geweest, dat kan niet anders. Stappen met ook heel wat politieke discussie. Je kunt immers je geld maar één keer uitgeven. Voor dat uitgeven van geld en keuzes maken staat Alkmaar ook dit najaar als het nieuwe college met de eerste begroting op de proppen komt. D66 is zeer benieuwd hoe de vertaalslag wordt gemaakt van het coalitie-akkoord naar de financiële planning voor volgend jaar. In de zomer hebben we vastgesteld dat er ruimte is. Voor D66 is daarbij het Alkmaarse onderwijs, jeugdzorg en energievoorziening erg belangrijk. Onze wethouder geeft met enthousiasme deze portefeuilles inhoud en zal dat blijven doen. De fractie van D66 vindt dat citymarketing, Alkmaar als kennisstad en parkeren in Alkmaar daarbij ook onderwerpen zijn die veel aandacht verdienen. Wij pakken dat op.