vrijdag 22 februari 2019

Bezoek aan Stichting Zwerfdier

Echte (dieren)kattenvrienden

Vandaag, 22 februari, heeft D66 Alkmaar de Stichting Zwerfdier te Alkmaar in het zonnetje gezet. Klaas Mulder, voorzitter D66 Alkmaar en het raadslid Steven Smit hebben de vrijwilligers van deze organisatie een taart aangeboden.
Stichting Zwerfdier is in februari 1980 opgericht. Maar lang daarvoor, heeft de oprichtster Martha Kruijer zich al ingezet voor de welbevinden van zwerfkatten in de regio Alkmaar. Eerst vanuit huis en sinds 1980 dan in het huidige pand aan het kanaal. Alle katten die het nodig hebben worden hier opgevangen en verzorgd. Wanneer mogelijk worden de katten uitgeplaatst en zo niet dan mogen ze genieten van hun ruim ingerichte adoptie verblijf.

Miek Hueting, de voorzitter van de Stichting, ontving ons met open armen. Een echte kattenliefhebber die ons met veel enthousiasme rond leidde. Zij is terecht trots op de organisatie waar heel veel katten een goed en warm thuis hebben gevonden. Een organisatie waar ruim 120 echte kattenvrienden als vrijwilliger werken en 5 betaalde parttime kattenvrienden.

Daar aan het kanaal, aan de Klompenmakerstraat, staat dus een organisatie waar men zich met hart en ziel inzet voor het welzijn van katten in de regio Alkmaar. Wij waren onder de indruk van de inzet en het enthousiasme van alle medewerkers van de Stichting Zwerfdier.
Wilt u meer weten, klik dan hier voor hun site.