vrijdag 17 april 2020

Blijf elkaar steunen

D66 Alkmaar: Hou vol en blijf elkaar steunen

Het coronavirus zet ons doen en laten op zijn kop en vraagt om veel creativiteit. D66 Alkmaar is trots op iedereen die hard werkt om de stad draaiende te houden. Zoals, alle medewerkers van de GGD, onze zorgverleners in ziekenhuis, verpleeginrichting, wijkzorg, en thuiszorg. De medewerkers van kinderopvang, de leraren die zorgen voor thuisonderwijs. Allemaal kanjers die met hun hart aan het werk zijn voor onze gezondheid en onze steun verdienen.
Wij blijven ons sterk maken voor de zorg, het onderwijs en de jeugdhulp. Onze wethouder Onderwijs, Jeugd en Volksgezondheid, Elly Konijn, staat altijd voor jullie klaar.

Ook waardering voor de inzet van alle medewerkers van Stadswerk072 en de ambtenaren die veelal vanuit huis zorgen dat de dienstverlening gewoon door gaat. De lokale ondernemers en hun personeel, de logistiekmedewerkers die zorgen voor onze pakjes en de bevoorrading van winkels, de BOA’s en politie die zorgen voor onze veiligheid, de ouders die thuiswerken en hun kinderen les geven, de jongeren die geen feestvieren en zich aan de afstand regels houden. En al die anderen die op hun eigen manier invulling geven aan de begrippen verantwoordelijkheid en solidariteit. Allen enorm bedankt voor jullie inzet en onverzettelijkheid. Hou vol!

D66 Alkmaar steunt jullie. Als wethouder door het nemen van de noodzakelijke maatregelen. Als fractie door, met behoud van de democratische regels, het college te steunen en richting te geven aan een toekomst na de crisis. Samen komen we tot oplossingen voor nu en voor de toekomst.