maandag 21 december 2020

Uit de Raad december 2020

Onze burgemeester Emile Roemer sloot de laatste vergadering van dit bewogen jaar 2020 af met de volgende woorden.

“Het is voor heel veel mensen een lastige situatie in verband met de pandemie waar we met zijn allen inzitten. Veel mensen hebben het ongelooflijk zwaar omdat ze geveld zijn door corona of om andere redenen hebben ze het voor de kiezen gekregen. Ondernemers die de tent hebben moeten sluiten. Sommigen zelf voor geruime tijd. Mensen die daardoor hun baan verloren hebben, hebben het erg zwaar.

Bij deze wil ik ook nog een andere categorie mensen benoemen. De zorg heeft het op dit moment ongelooflijk zwaar. Zeker in onze regio waar het aantal besmettingen ongeveer het hardste oploopt van het land. Het aantal patiƫnten stijgt fors en aan de andere kant zijn veel zorgmedewerkers ziek geworden. Dat maakt het allemaal buitengewoon ingewikkeld zeker omdat we ook al zo ongelooflijk lang hebben geknokt tegen deze pandemie. De boog staat al zolang gespannen bij zorgmedewerkers dat het bijna onmogelijk wordt om het nog vol te houden. Juist al die mensen wil ik een hart onder de riem steken.

Ik hoop dat we heel snel betere tijden krijgen. Dat het met uw bedrijf goed gaat en dat ook de zorg eindelijk wat verlichting gaat krijgen. Ik denk dat ik dat mede namens de raad mag doen. Dat we juist die mensen hele fijne feestdagen wensen en laten we hopen dat 2021 een fors beter jaar gaat worden.

Geniet met de bepekte mogelijkheden die er zijn van en met de familie. Maak er hele mooie feestdagen van en vooral in goede gezondheid. En dan hoop ik u allen in het nieuwe jaar fris en fruitig terug te zien.”

D66 Alkmaar sluit zich hier graag op aan. Wij wensen iereen fijne, gezonde feestdagen en gaan samen met jullie voor een beter, gezonder, en gelijkwaardiger 2021 voor iedereen.

Wil je de hele vergadering terug zien, klik dan hier.