vrijdag 8 januari 2021

Fractievoorzitter Peter van Diepen wordt wethouder in Heiloo

Op 8 januari werd bekend dat er een nieuwe coalitie gevormd is in de gemeente Heiloo door VVD, CDA, D66, PvdA en Heiloo Lokaal. Peter van Diepen, nu fractievoorzitter van D66 Alkmaar,  wordt namens D66 wethouder. Dat betekent dat hij de raad van Alkmaar op zeer korte termijn zal verlaten.

Zie hier ook het bericht in de Uitkijkpost.

David Schultz neemt als vicefractievoorzitter voorlopig de taken van Van Diepen over. Als de fractie weer voltallig is wordt een nieuwe fractievoorzitter gekozen.

Update 19 januari

Op dinsdagavond 19 januari heeft de coalitie in een online vergadering haar nieuwe coalitieakkoord gepresenteerd. Pauline Wittebol heeft namens D66 Peter van Diepen voorgesteld als nieuwe wethouder in de coalitie van 5 partijen, te weten VVD, CDA, D66, PvdA en Heiloo Lokaal.

Van Diepen liet in zijn introductie weten met frisse blik te starten en heel veel zin te hebben om met raad en inwoners in dialoog verder te bouwen aan Heiloo. De commissie geloofsbrieven heeft zich positief uitgesproken over de benoeming. Omdat over personen schriftelijk gestemd moet worden, leveren alle raadsleden op woensdagmiddag hun stembriefje in op het gemeentehuis. In de online vergadering op woensdagavond 20 januari zal Van Diepen dan daadwerkelijk geïnstalleerd kunnen worden.